This study applies a propensity score matching model to quantify the significance of preschool education in short- and medium-term academic results in several Latin American countries, using data from the Third Regional Comparative and Explanatory Study (TERCE) conducted among third and sixth gra...
This article provides evidence regarding differences in the performance on academic tests in secondary school between students who had attended preschool and those who had not. A non-parametric method based on the generation of counterfactuals to decompose gaps between observable and unobservable...
Gamboa, Luis Fernando
,
Krüger, Natalia
,
Does the contribution made by early education to later academic achievement differ in Latin America?: PISA 2009-2012
En este artículo se provee de evidencia sobre la existencia de diferencias en el rendimiento en pruebas académicas en la enseñanza media entre quienes asistieron al nivel inicial y quienes no lo hicieron. A partir de datos del Programa para la Evaluación Internacional de Alumnos (pisa) de 2009 a ...
Gamboa, Luis Fernando
,
Krüger, Natalia
,
¿Existen diferencias en América Latina en el aporte de la educación preescolar al logro educativo futuro?: pisa 2009-2012
En este estudio se utiliza un modelo de emparejamiento por puntaje de propensión (propensity score matching) para cuantificar la importancia que tiene la educación preescolar en los resultados académicos en el corto y mediano plazo en varios países de América Latina, utilizando la información pro...
Dip, Juan Antonio
,
Gamboa, Luis Fernando
,
La heterogeneidad de los efectos de la educación preescolar sobre los resultados cognitivos en América Latina