El objetivo de este documento es revisar de manera crítica el desarrollo, los avances y las dificultades en el proceso de creación de la Alianza de Aprendizaje, así como evaluar su contribución final a la hipótesis inicial de trabajo.
El presente texto documenta la experiencia de la Alianza de Aprendizaje en Centroamérica durante el periodo comprendido entre el 2003 y el 2007, y brinda reflexiones entorno a los alcances, el camino recorrido y las lecciones que el proceso ha dejado entre sus participantes luego de cuatro años d...
Lundy, Mark
,
Becx, Gertjan
,
Zamierowski, Nancy
,
Amrein, Alexandra
,
Hurtado Bermúdez, Jhon J.
,
Mosquera Echeverry, Erika Eliana
,
Rodríguez, Fernando
,
[LINK methodology: a participatory guide to business models that link smallholders to markets]
,
LINK methodology: a participatory guide to business models that link smallholders to markets
Lundy, Mark
,
Becx, Gertjan
,
Zamierowski, Nancy
,
Amrein, Alexandra
,
Hurtado Bermúdez, Jhon J.
,
Mosquera Echeverry, Erika Eliana
,
Rodríguez, Fernando
,
[Metodología LINK: una guía participativa para modelos empresariales incluyentes con pequeños agricultores]
,
Metodología LINK: una guía participativa para modelos empresariales incluyentes con pequeños agricultores
Lundy, Mark
,
Amrein, Alexandra
,
Hurtado Bermúdez, Jhon J.
,
Becx, Gertjan
,
Zamierowski, Nancy
,
Rodríguez, Fernando
,
Mosquera Echeverry, Erika Eliana
,
[LINK methodology: a participatory guide to business models that link smallholders to markets. Version 2.0.]
,
LINK methodology: a participatory guide to business models that link smallholders to markets. Version 2.0.
Lundy, Mark
,
Amrein, Alexandra
,
Hurtado Bermúdez, Jhon J.
,
Becx, Gertjan
,
Zamierowski, Nancy
,
Rodríguez, Fernando
,
Mosquera Echeverry, Erika Eliana
,
[Metodología LINK: una guía participativa para modelos empresariales incluyentes con pequeños agricultores. Versión 2.0.]
,
Metodología LINK: una guía participativa para modelos empresariales incluyentes con pequeños agricultores. Versión 2.0.
Collective market participation can reduce transaction costs and information asymmetries, which can build up market power. The objective of this study was to evaluate decisions to participate in collective marketing and its effect on household income among smallholder farmers in an Innovation Pla...
Mango, Nelson
,
Makate, Clifton
,
Lundy, Mark
,
Siziba, Shephard
,
Nyikahadzoi, Kefasi
,
Fatunbi, A.O.
,
[Collective market participation for improved income among smallholder farming households: a case of Balaka Innovation Platform in Malawi]
,
Collective market participation for improved income among smallholder farming households: a case of Balaka Innovation Platform in Malawi
One of the very numerous decisions that smallholder farmers face world wide relates to market participation in agricultural markets and, consequently choosing the appropriate marketing channel for their agricultural produce. Such decisions impact on their incomes and subsequently on their welfare...