This report was prepared by the Economic Commission for Latin America and the Caribbean (ECLAC) and the Office for the High Representative for Least Developed Countries, Landlocked Developing Countries and the Small Island Developing States (UN-OHRLLS) in preparation for the midterm review meetin...
Pérez, Gabriel
,
Sánchez, Ricardo
,
Status of implementation in South America of the Vienna Programme of Action for Landlocked Developing Countries for the Decade 2014-2024
The lack of access to the sea is frequently cited as a reason that helps to explain the low growth rate and underdevelopment of landlocked countries. Nevertheless, development is clearly a multidimensional process and therefore cannot be contingent solely upon geographical conditions.
Composite i...
El presente Boletín FAL analiza el desempeño de los países de América Latina y el Caribe durante los primeros años de la década de acción para la seguridad vial. Este documento forma parte de las actividades que la CEPAL como Comisión Regional de las Naciones Unidas prepara en el marco de la Segu...
This issue of the FAL Bulletin examines the performance of the countries of Latin America and the Caribbean during the first years of the decade of action for road safety. This document is part of the activities being undertaken by ECLAC as a United Nations regional commission in preparation for ...
La República Dominicana tiene una de las tasas de mortalidad por siniestros de tránsito más altas, no sólo en América Latina y el Caribe sino también en todo el mundo. Pese a ello, en los últimos años una realineación radical de las prácticas y objetivos de su sistema de gestión de seguridad vial...
El "Programa de Acción de Almaty: atención de las necesidades especiales de los países en desarrollo sin litoral, dentro de un nuevo marco mundial para la cooperación en materia de transporte de tránsito para los países en desarrollo sin litoral" fue aprobado en Almaty (Kazajstán) en el año 2003 ...