Descubre y comparte nuestro conocimiento público

Se han encontrado 64 recursos

Resultados de búsqueda

Esta investigación busca responder a como se relaciona el impacto de la Valoración de la Educadora de Párvulos en el desarrollo de la Literacidad infantil emergente, a través de la medición de 117 niños/as de niveles preescolares, pre-kínder y kínder, seleccionados de forma aleatoria de 12 escuel...


This study attempted to provide a proposal for the design of task-based materials for the teaching of English in tourism and hospitality ESP modules at technical professional schools in Chile. The proposal consisted of principles, guidelines and sample task- based materials that aimed to support ...


An Early Warning System (EWS) aims to support students that are not on-track to graduate by matching them with timely and responsive support. This qualitative research aimed to explore tensions, opportunities and challenges that arose when planning how to implement an EWSin a primary school in El...


The Explora Program of CONICYT designs the year 2006 the initiative called “Your Competencies in Sciences”, with the purpose of developing competences in sciences in students of basic education, media and nursery. This arises from the concern about the low results obtained by Chilean students com...

El Programa Explora de CONICYT diseña el año 2006 la iniciativa denominada Tus Competencias en Ciencias, con el fin de desarrollar competencias en ciencias en estudiantes de enseñanza básica, media y parvularia. Ello nace de la preocupación por los bajos resultados obtenidos por los estudiantes c...


Bullying, is a phenomenon of global nature, that can bring serious problems to the people involved in it; for this reason, the current post-facto study was carried out with the purpose of identifying different categories and indicators that intervene in bullying, in the period of Early Childhood ...


The present study focuses attention on the understanding of teachers' conceptions that act as barriers in team work of co-teaching, within the framework of educational inclusion. The design is framed in ethnographic field. The sample was taken from class room teachers and teachers of special educ...

El presente estudio centra la atención en la comprensión de las concepciones de los profesores que actúan como barreras en el trabajo en equipo de la coenseñanza, en el marco de la educación inclusiva. El diseño está enmarcado en la etnografía. La muestra fue tomada a profesores de aula y profes...


The present investigation is part of a two year process, about the imaginary about Education and School that have three young people between 14 and 18 years who are in the quality of violators and deprived of freedom in the prison of Minors of Valdivia. In this sense, the question that motivates ...

La presente investigación se enmarca en un proceso de dos años, acerca del imaginario sobre Educación y Escuela que poseen tres jóvenes entre 14 y 18 años que se encuentran en calidad de infractores y privados de libertad en la cárcel de Menores de Valdivia. En este sentido, la pregunta que motiv...


This intervention project was designed to respond to the need to open spaces for active participation for people with special educational needs (SEN), in the Municipal of Santiago, National Opera of Chile, as a scaffolding to contribute to the strengthening of the program of inclusion. Through th...

El presente proyecto de intervención, fue diseñado para dar respuesta a la necesidad de abrir espacios de participación activa para personas con necesidades educativas especiales (NEE), del Municipal de Santiago, Ópera Nacional de Chile, como medio para contribuir al fortalecimiento del programa ...


This intervention project was designed to respond to the need to open spaces for active participation for people with special educational needs (SEN), in the Municipal of Santiago, National Opera of Chile, as a scaffolding to contribute to the strengthening of the program of inclusion. Through th...

El presente proyecto de intervención, fue diseñado para dar respuesta a la necesidad de abrir espacios de participación activa para personas con necesidades educativas especiales (NEE), del Municipal de Santiago, Ópera Nacional de Chile, como medio para contribuir al fortalecimiento del programa ...


Selecciona los documentos para visualizarlos

Nombre del archivo Ver recurso